7 Mayıs 2011 Cumartesi

Oyun Planı Örneği (5)

OYUN PLANI 5

OYUNUN ADI: Doğru Sırala


YAŞ GRUBU: 5-6

GELİŞİM ALANI: Dil- Bilişsel Alan

Amaç ve Kazanımlar

Dil Alanı
Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme
Kazanım
1. Görsel materyalleri inceler.

Bilişsel Alan
Amaç 7. Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
Kazanım
2. Sıralanmış nesne grubu içinde nesnenin yerini gösterir.
Amaç 13. Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme
Kazanım
5. Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur.


UYGULAMA

Isındırıcı Oyun( Tren):
Çocuklar arka arkaya sıra olurlar ve birbirlerine tutunarak tren oluştururular. En öndeki çocuk lokomotif olur ve diğerleri de vagon olurlar. Lokomotif olan hangi yöne giderlerse vagonlarda aynı yöne giderler. Çocuklar treni oluşturduktan sonra öğretmen yönergelerle çocukları yönlendirir. İlk önce düz bir yolda ağır ağır ilerliyor trenimiz . ilerde bir yokuş var, biraz zorlandık. Tırmanıyoruz, tırmanıyoruz.. şimdide yokuştan inmeye başladık, gittikçe hızlanıyoruz. Hızlı.. hızlı.. daha hızlı İlerde büyük bir viraj var. Buradan da yavaşça dönelim. Durağa yaklaştık, biraz yavaşlayalım, duralım. Yolcuları aldık devam edelim hızlanalım. Kömürümüz az kaldı, yavaşlayalım yavaşlayalım. Kömürümüz bitti, duralım…

Esas Oyun (Doğru Sırala):
Bütün çocuklar yerlerinde otururlar. Öğretmen bunlardan 4 kişiyi çağırarak yüzleri arkadaşlarına dönük olarak tutar ve hepsine taşıt isimleri verir. (tren, araba, gemi, uçak, bisiklet…) Bundan sonra oturanlar gözlerini kaparlar. Öğretmen taşıt olan çocukların yerlerini değiştirir. Bundan sonra herkes bakar. Kimlerin yer değiştirdiğini tahmin etmelerini ister. İstekli olan çocuklar arkadaşlarını yer ve isimlerine göre tekrar dizeler.

Dinlendirici(Resmi Bil):
Çocuklar uygun bir şekilde otururlar. Öğretmen daha önceden üzerinde taşıt resimlerinin olduğu kartlar hazırlamıştır. Bunlara çocukların boyunlarına takabilmesi için ip geçirmiştir. İstekli olan bir çocuk seçilir ve kart seçilen çocuğuna resimli tarafı sırtına gelecek şekilde takılır. Çocuk sınıfın ortasında yavaş yavaş dönerek arkadaşlarına bakar. Karttaki resmi gören çocuklar hareketleriyle hangi taşıt olduğunu anlatmaya çalışırlar. Bilen çocuk yerine geçer. Oyun bu şekilde devam eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder